Spot reklamowy i filmowe techniki w reklamie Mercedesa – videomarketing cz. 2

Najnowszy spot reklamowy Mercedes G-class

Kolejną formą reklamy wykorzystywanej w videomarketingu są dłuższe (2-3 minutowe) produkcje filmowe, poprzez które marki starają się “wciągnąć widza” w opowiadaną historię związaną z produktem lub usługą. Dobrze zrobiona reklama tego rodzaju, pozwala skupić uwagę odbiorcy, który wchodząc w interakcję z materiałem ma wrażenie że ogląda film.

W odróżnieniu od technik jakie wykorzystują krótkie filmiki reklamowe (najczęściej animowane produkcje, z  postaciami rysunkowymi lub obiektami dla których marka jest tylko tłem), dłuższy spot reklamowy pozwala na bardziej bezpośrednie zapoznanie odbiorcy z marką i przedstawienie jej wartości.

Zanim przeczytasz dalszą część tego wpisu, obejrzyj pierwsze 15 sekund poniższego filmu:

 

 

Czy ja jestem w kinie? Spot reklamowy wykorzystujący techniki filmowe

 

Zaczynając oglądanie powyższego materiału, nietrudno odnieść wrażenie, że zamiast przed ekranem telewizora lub komputera, siedzimy…w kinie.

„Czujność” tych widzów którzy nie przepadają za reklamami zostaje uśpiona przede wszystkim poprzez głos znanego z wielu filmów lektora zaczynającego opowiadać historię:

 

Dawno, dawno temu natura znalazła sposób aby zachować DNA…

Około 40 milionów lat poźniej pewni inżynierowie zbudowali samochód którego nigdy wcześniej nie było…

Samochód z silnym DNA, który trwa z pokolenia na pokolenie.

 

Powyższe wrażenie zostaje spotęgowane przez odpowiedni montaż video oraz kadr charakterystyczny dla produkcji kinowych.

 

Produkcja spotów reklamowych – motyw przewodni w reklamie MERCEDESA

W wielu reklamach pojawia się pewien motyw przewodni, który jest tłem oraz umożliwia zapoznanie odbiorcy z wartościami które są ważne dla marki. Nie inaczej jest w przypadku najnowszego spotu reklamowego promującego MERCEDESA G-Class.

Czy DNA może mieć coś wspólnego z marketingiem i reklamą? Po obejrzeniu powyższego materiału wydawać się może że sporo.

Z czym kojarzy się nam DNA? Czy nie z takimi pojęciami jak „zapis”, „informacja”, coś „niezmiennego”, „stałego”, „trwałego”?

Wydaje się, że pojęcie DNA to nie tylko pojęcie będące tłem dla spotu reklamowego ale również symbol który odnosi się do określonych wartości marki MERCEDES. Skoro samochód ma „silne DNA”, spot reklamowy również nie pomija wizualnych skojarzeń z tym związanych.

Jazda w trudnych warunkach i po pustkowiach, przezwyciężanie przeciwności, to samotna „walka” przy której jazda po mieście jest łatwą przejażdżką.

Spot reklamowy mercedesa - pokonywanie trudności przez markę

 

Przez cały spot reklamowy dawne czasy sprzed wielu milionów lat przenikają się z teraźniejszością. Ostatnia scena, w której samochód podobnie jak wcześniej owad jest “zakonserwowany” w skamieniałej przez setki lat żywicy sprawia, że widz może zadać sobie pytanie: czy przypadkiem scena ta nie ma miejsca za kolejne kilka milionów lat, gdyż opracowana technologia była w stanie tyle przetrwać?

Spot reklamowy Mercedesa - wartości marki które przetrwały miliony lat

 

 

About the author: admin

Leave a Reply

Your email address will not be published.