Krótkie filmiki i materiały animowane – videomarketing cz.1

Wideo marketing - krótkie filmiki animowane

Krótkie filmiki i inne animowane materiały mogą być doskonałym narzędziem marketingowym, które pomoże wypromować Twoją firmę lub usługę. Ich największą zaletą jest możliwość przedstawienia klientowi marki w przystępny sposób – za pomocą prostych obrazów, symboli czy animowanych postaci wchodzących w interakcję z produktem lub usługą.

 

Krótkie filmiki mogą być wykorzystane zarówno jako profesjonalna prezentacja firmy, jak i produkcja filmowa dotycząca konkretnego produktu lub usługi który zamierzamy promować. Oto filmik reklamowy pokazujący jakie techniki można użyć w tego rodzaju materiale:

 

Animowana produkcja filmowa lepiej zapadnie w pamięć Twojego odbiorcy

 

Czy wiesz, że nasz umysł przyswaja obrazy nawet kilkadziesiąt tysięcy razy lepiej niż tekst lub dźwięki? Wiedzą o tym duże korporacje i największe marki dla których produkcja filmów promocyjnych jest jednym z najważniejszych elementów strategii marketingowej. Obecnie możemy zaobserwować zjawisko polegające na tym, że produkcja spotów reklamowych zmierza w kierunku, krótkich animowanych materiałów, których głównym przekazem jest przyjemna w odbiorze historia bądź nie mająca większego związku z samą marką scenka. Poniżej spot reklamowy dużej firmy energetycznej z Wielkiej Brytanii. Zastosowane techniki oraz stosunkowo krótki czas trwania materiału pozwalają skupić uwagę odbiorcy, dzięki czemu dotarcie z przekazem reklamowym jest dużo łatwiejsze.

 

 

 

 

Popatrzmy na strukturę powyższego materiału. Ten krótki filmik trwa zaledwie 30 sekund i jego głównym przekazem jest interakcja między dwiema fikcyjnymi postaciami symbolizującymi dwa źródła energii (gaz oraz energię elektryczną). Sama scenka ma niewiele wspólnego z głównym przekazem reklamy, którym jest informacja o możliwości bezpłatnego zainstalowania licznika energii elektrycznej przez każdego mieszkańca Wielkiej Brytanii.

To co istotne – marka reklamującej się firmy pojawia się dopiero w ostatnich sekundach materiału. Jest to ważne z dwóch powodów. Po pierwsze, dzięki takiemu zabiegowi odbiorca tak naprawdę nie wie że ogląda reklamę. Oglądając tego rodzaju spot reklamowy, w pierwszej chwili można pomyśleć że jest to bajka dla dzieci. Dzięki temu, jest dużo większe prawdopodobieństwo że odbiorca obejrzy materiał do końca – a o to właśnie chodzi reklamującej się firmie.

Drugą istotną kwestią, związaną z pojawieniem się brandu reklamodawcy dopiero w ostatnich sekundach jest sposób działania ludzkiego umysłu oraz tego jak zapamiętuje on informacje. Jest naukowo udowodnione że absorbując jakiekolwiek treści, które trwają pewien czas, najłatwiej zapamiętujemy koniec oraz początek danego materiału – bez względu czy jest to artykuł w gazecie, piosenka czy reklama.

About the author: admin

Leave a Reply

Your email address will not be published.